duminică, 26 ianuarie 2014

Statui...

...Gigantul de Frederic Storck




  Statuile Gigantii sunt 2 statui amplasate în prezent în Parcul Carol I din Bucuretti, pe aleea principala a parcului, în apropierea intrarii în parc dinspre Piata 11 iunie.
  Statuile înalte de 3,5 m, aflate la o distanta de 50 m una de cealalta, la capetele opuse ale unei axe perpendiculare pe aleea Centrala a parcului, reprezinta doua nuduri de tineri. Una din ele descrie un barbat tânar, având o atitudine încordata si cu capul aplecat în fata, cu umarul drept rasucit, mâna stânga o foloseste drept sprijin, iar cea dreapta este tinuta la spate; picioarele personajului sunt îndoite. 
  Cealalta statuie reprezinta tot un nud de tânar, cu capul aplecat spre umarul stâng, trunchiul este rasucit si se sprijina pe mâna stânga, în timp ce mâna dreapta este tinuta la spate.(Cea din fotografiile de sus- preferata mea !)
  Initial statuile au fost amplasate în fata Palatului Artelor si a pesterii artificiale din fata acestuia. Grota era denumita Grota cu Giganti sau Grota fermecata deoarece era strajuita de un grup statuar format din cei 2 Giganti si Frumoasa adormita. 
  Cele 3 statui reprezentau personajele unei legende, conform careia 2 gemeni, îndragostiti de aceasi femeie, au fost transformati în piatra datorita iubirii neimplinite, persoana iubita este transformata în cascada. În fata fostului Palat al Artelor cei doi giganti erau asezati unul în fata celuilalt, iar în mijloc, între ei, culcata, Frumoasa adormita.
  Cele 3 sculpturi au fost realizate de Filip Marin, sculptorul Frumoasei, denumita si Fecioara adormita, si de Dumitru Paciurea si Frederic Storck, sculptorii celor doi giganti. Frumoasa adormita a fost sculptata în marmura, iar cei doi giganti în piatra de Rusciuc.

sursa: Wikipedia


5 comentarii:

  1. la urmatoarea mea vizita în Bucuresti, trebuie neaparat sa-i vad pe cei doi Giganti si Frumoasa Adormita!
    pup. duminica faina!
    PS: cand ati hotarât sa veniti în Berlin? sa vad daca pot sa-mi programez si eu zborul...

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoase statuile, si foarte interesanta povestea trista a celor doi gemeni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-au placut toate aceste lucrari frumoase.
    Sanatate si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am căutat ceva pentru istorie, legat de această temă și mă bucur că partenerii din blogosferă îmi pot fi de folos! Mulțumesc frumos! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) cu placere..textul este de pe wikipedia-am specificat sursa, doar pozele sunt ale mele !

      Ștergere